Вчителі-логопеди та корекційні педагоги з розвитку мовлення завжди в строю!
Як ви гадаєте, що робить людину щасливою, товариською, дружелюбною, соціалізованою та надає змогу відчути себе повноцінним членом суспільства.
Так, це – спілкування!
Коли людина заблукала в лісі, який загальноприйнятий сигнал вона кричить? – «Ау!» – це означає: «Я сам, відгукніться, хто мене чує?». Слово «аутизм» теж цього кореня, воно походить від грецького autos – «сам», а аутизм – «занурення у себе».
Саме проблемі розвитку комунікаційних навичок дітей з РАС і була присвячена логопедична студія “Комунікативно-мовленнєвий розвиток дітей з РАС», яка відбулася 30 жовтня 2024 р. на базі КУ «НІРЦ». На захід були запрошені вчителі-логопеди та педагоги, що надають корекційно-розвиткові послуги з розвитку мовлення в закладах освіти територіальних громад Новоселиччини.
З вітальним словом виступила директорка ІРЦ Любов ВЛАСОВА, яка окреслила основні аспекти та завдання, які має опрацювати фахова спільнота та зазначила важливість логопедичної та корекційно-розвиткової роботи з розвитку мовлення в побудові освітньої траєкторії кожної дитини з ООП.
Модератором та організатором роботи логопедичної студії виступила фахівець інклюзивно-ресурсного центру КУ «НІРЦ» Ольга ГАВРИЛЯН, яка в теоретичному модулі зазначила, що важливим завданням сучасної корекційної педагогіки є формування комунікативних умінь в осіб, які не спроможні до оволодіння словесним мовленням. Тож, слід зрозуміти, що мова, мовлення та спілкування – найвищі та найскладніші психічні функції, які, на жаль, недостатньо розвинені при РАС. Адже комунікація не зводиться тільки до того, щоб просто щось назвати або попросити. Насамперед необхідно знати, що саме треба повідомити, а також, як привернути увагу іншої людини та передати своє повідомлення.
В практичній частині заходу були розглянуті відео-фрагменти корекційно-розвиткових занять з формування, активізації та розвитку мовлення. Ольга Юріївна поділилася власно напрацьованими формами та методами роботи по формуванню та активізації комунікативно-мовленнєвого розвитку дітей з аутизмом, а саме, як навчити дитину спілкуватися за допомогою мови. Досягти цього можливо тільки за допомогою гри, тобто з використанням концепції НУШ«навчаємось граючись» .
У кожного корекційного педагога є широкий спектр напрацьованих корекційних підходів, інноваційних технологій, нестандартних методів і прийомів, які використовуються ним на корекційних заняттях і спрямовуються на розвиток мовленнєвої сфери в поєднанні з розвитком сенсорної, кінестетичної, моторної сфери. При цьому педагог опирається на збережені та сильні сторони дитини і працює як на збагачення словникового запасу, так і удосконалення граматичної будови та зв’язного мовлення. І все це задля формування навичок використання мовлення в повсякденному житті та вміння розуміти й використовувати хоча б найпростіші засоби спілкування.
А ще, на запит багатьох фахівців, які проводять КРЗ з розвитку мовлення, модератор заходу ознайомила колег з корекційно-розвитковими програмами з розвитку мовлення для дітей з аутизмом.
Учасники заходу активно обмінювались досвідом з даної проблеми, виконували вправи з нейрогімнастики та вправлялися в розвитку своєї дрібної моторики, виготовляючи осінній плей-лист.
Засідання студії пройшло активно, творчо, цікаво і мало високий коефіцієнт корисної дії для пошуку нових інноваційних форм роботи кожного корекційного педагога та вчителя-логопеда заради того, щоб кожна дитина, кожен учень з ООП зміг успішно пройти свій шлях до повноліття.