Метод.заходиМетодсупровід

Практичні психологи обговорювали готовність педагогів до роботи в інклюзивних класах

Сьогодні, 15 травня 2024 року, відбувся круглий стіл для практичних психологів ЗЗСО та ЗДО з інклюзивним навчанням, що розташовані на території обслуговування КУ “НІРЦ” на тему «Інклюзивні практики в сучасних закладах освіти. Готовність педагога до роботи в інклюзивних класах».

Під час засідання круглого столу обговорювалися такі ключові питання як:

* Особливості підготовки педагогів до роботи з особами з особливими освітніми потребами;
* Попередження, виникнення та подолання стресових станів у педагогічних працівників в рамках реалізації Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?».

З вітальним словом до учасників зібрання звернулася директор ІРЦ Любов ВЛАСОВА.

Під час теоретичного модулю фахівець ІРЦ Міхаєла ЗЕЛЕНА розповіла про те, що на сьогоднішній день інклюзивне навчання поширюється, а вчителі ЗЗСО, які звикли протягом багатьох років працювати за налагодженою системою, виявляються не готовими до нових вимог, які ставить перед ними впровадження інклюзивної освіти. Як наголосила фахівець ІРЦ, звісно, за декілька років неможливо було накопичити значний досвід теорії і практики реалізації інклюзивних  підходів до освіти, тому необхідність пропрацювання та осмислення проблем, з якими зустрічаються педагогічні працівники при впровадженні цього різновиду здобуття освіти залишаються особливо актуальними у роботі практичного психолога. Особливо, коли інклюзивне навчання впроваджується в закладі вперше.

У ході активної конструктивної дискусії було обговорено низку важливих питань, зокрема те, що у педагогів ЗЗСО/ЗДО, які впроваджують інклюзивне навчання слід формувати:

  • адекватне ставлення до появи в дитячому колективі особи з особливими освітніми потребами (сформувати симпатію, інтерес, готовність прийняти та навчати дитину);
  • уміння навчити розкривати потенційні можливості дітей відповідно до вимог навчання (навчальних  планів і програм);
  • віру в можливості дітей: довести, що усі діти, в умовах професійно організованої підтримки, можуть досягти рівня розвитку більшості своїх однолітків, а може в чомусь й випередити їх.

Оскільки професія педагога пов’язана з великою кількістю стресів, а стресові ситуації можуть виникнути в будь-який час у спілкуванні з дітьми, адміністрацією, батьками, представниками різних організацій, то у практичному модулі учасники визначали наскільки сильно стрес присутній  у житті кожного на даний момент. Також разом вчилися знімати стрес, виробляли в собі оптимальні стратегії поведінки, які попереджають та нейтралізують стрес і зводять до мінімуму його негативні наслідки. Адже, впроваджуючи у закладах освіти Всеукраїнську програму ментального здоров’я “ТИ ЯК?”, самі практичні психологи часто залишаються без підтримки і потребують розвантаження та позитивного налаштування.

У підсумковому модулі усі учасники мали змогу взяти участь у вправі «Крок», в якій ставши у широке коло мали змогу поділитись враженнями від побаченого і почутого, говорячи: «Сьогодні я… (навчився, відчув, зрозумів тощо) й роблячи крок уперед. Після висловлювання кожного, коло стало щільним, а команда – згуртованою і налаштованою на взаємопідтримку.

Наприкінці заходу учасники отримали та обговорили пам’ятки та буклети “Стоп С Т Р Е С!”, які стануть у нагоді для попередження, виникнення стресових станів та управління стресом.

Поділитися:
Перейти до вмісту