Метод.заходиМетодсупровід

Віртуальний коворкінг для вчителів-дефектологів та вчителів-логопедів ЗЗСО, ЗДО

Напередодні Всесвітнього дня поширення інформації про проблеми аутизму, 30 березня 2021 р. кафедрою корекційних педагогів КУ «НІРЦ» було проведено віртуальний коворкінг для вчителів-дефектологів та вчителів-логопедів ЗЗСО, ЗДО з проблеми: «Немовленнєва дитина в інклюзивному просторі».

На сьогодні, відсоток дітей з тяжкими порушеннями мовлення значно зростає. Найчастіше зустрічаються діти з відсутністю мовлення –«немовленнєві діти». Причини відсутності мовлення можуть бути різними, але найбільш поширенішими є такі: інтелектуальні, психо-емоційні, сенсорні, соціальні, мовленнєві порушення.

Дитина пізнає світ за допомогою мовленнєвої діяльності з дорослими. Мова батька і матері, всіх членів сім’ї – це перший зразок, який наслідує дитина. Оволодіння рідною мовою тісно пов’язане з розвитком мислення дитини, з пізнанням навколишнього світу. Корекція мовленнєвих порушень, зокрема активізація мовленнєвого розвитку, є необхідною умовою для розвитку комунікативних умінь дітей. Своєчасне і повноцінне оволодіння мовленням є першою важливою умовою становлення у дитини здорової психіки і подальшого її правильного розвитку.

З презентацією теоретичного блоку коворкінгу виступила вчитель-дефектолог Н. Арсеній: «Розуміння поняття «немовленнєва дитина» та різні причини даного явища. Алгоритм організації роботи та поетапність формування комунікативної діяльності у немовленнєвих дітей». А також продемонструвала методику альтернативної комунікації РECS та використання карток методики в роботі з немовленнєвими дітьми.

Вчитель-логопед О.Гаврилян виступила з презентацією на тему: «Формування мовлення з використанням сучасних методик в роботі з невербальними дітьми», а також виділила специфічні особливості логопедичної роботи з дітьми, які мають розлади аутистичного спектру, окреслила методики, які використовуються під час проведення корекційно-розвиткових занять.

Досвідом роботи з використання інноваційних технологій, а саме технік арт-терапії у роботі з немовленнєвими дітьми поділилася вчитель-логопед Л.Янкова. Адже, щоб подолати мовленнєвий негативізм дитини та сформувати мовлення, в роботі з дітьми, насамперед, потрібно створити ігрові ситуації, залучити до спільних продуктивних видів діяльності, які стимулюють у дитини бажання говорити. Чим краще розвинена рука дитини, тим швидше вона починає говорити, тим краще вона розмовляє. Тому, головне завдання корекційного педагога – це допомогти дитині розвивати рухливість пальчиків, а отже, і його мову, грамотність, мислення. Педагог ознайомила з вправами з нетрадиційним використанням різних побутових та ігрових предметів.

У підсумковому модулі усі учасники мали змогу обмінятися досвідом своєї роботи.

Поділитися:
Перейти до вмісту