Метод.заходиМетодсупровід

Логопедичні дискусії про РАС відбулися

10 квітня 2024 р. на базі КУ «НІРЦ» в черговий раз зібрались вчителі-логопеди та корекційні педагоги територіальних громад Новоселиччини для проведення логопедичних дискусій з проблеми особливостей розвитку та навчання дітей з розладами аутистичного спектру. Адже саме в квітні відзначається День поширення інформації щодо проблем аутизму. У всьому світі 2

квітня люди одягають блакитне на знак підтримки людей з аутизмом.

Відкрила захід директор інклюзивно-ресурсного центру Любов ВЛАСОВА яка наголосила, що аутизм – це не хвороба. На РАС неможливо захворіти, це стан, який супроводжує людину усе її життя.

Вважається, що аутизм — інвалідність, що межує з геніальністю. Ці люди живуть із розладом чуттєвої, емоційної, пізнавальної сфери, з порушенням моторики, уваги, пам’яті, мовлення та мислення. Словом — особливі. Хто вони насправді — люди, які не потребують ні спілкування, ні друзів, ні розваг? Усі ці питання розкрила в своїй презентації фахівець ІРЦ Ольга ГАВРИЛЯН.

Кожна дитина з аутизмом унікальна, кожній властива певна швидкість засвоєння навичок і вмінь, у кожної свої особливості мовленнєвого та інтелектуального розвитку. Кожна дитина має свій стиль навчання, свої сильні та слабкі сторони. Тому дуже важливо добре знати особливості її розвитку, розуміти, якими навичками вона володіє самостійно, а у чому їй необхідна допомога. У кожного корекційного педагога є широкий спектр корекційних підходів, інноваційних технологій, нестандартних методів і прийомів у корекційній роботі. До таких методів відноситься і нейрогімнастика, яка спрямована на стимуляцію розвитку і формування злагодженої, скоординованої діяльності різних структур мозку. Топом з 10 універсальних та простих нейровправ, які можна використовувати у різних напрямках корекційної роботи з дітьми різного віку, поділилася фахівець ІРЦ Лариса ЯНКОВА.

Цікаві і дуже корисні нейровправи на балансувальній дошці Більгоу продемонструвала фахівець ІРЦ (реабілітолог) Тетяна ТРОЯН, яка називає цю дошку ключем до навчання мозку і яка необхідна дітям, що мають вестибулярні порушення, дітям з гіперактивністю, із затримкою мовного розвитку, але в першу чергу вона корисна для дітей з розладами аутистичного спектру.

В практичному модулі заходу своїми професійними кейсами новаторських підходів та лайфхаків поділились: вчитель початкових класів Новоселицького ліцею №2 Наталя ПАСКАР; асистент вчителя Котелівського ліцею Марина ЖИТАРЮК, корекційний педагог Новоселицького ліцею №2 Інна МІХАЄСА, корекційний педагог ЗДО «Дзвіночок» с.Рідківці Інна КУШНІР та практичний психолог Рідківського ліцею Людмила БОРДЕНЮК.

Що може бути ефективнішим за спілкування колег наживо, обміном свого досвіду і професійних колоборацій людей, об’єднаних спільними цілями.

«Люди спільно можуть звершити те, чого не в силах зробити на одиниці: єднання розумів і рук, зосередження їх сил може стати майже всемогутнім».

Д. Уебстер

Поділитися:
Перейти до вмісту