Офіс фахівців центруПрофрозвиток

Підводили підсумки тематичного тижня чаю!

18  грудня фахівці центру КУ «НІРЦ» за круглим столом  завершили тематичний тиждень присвячений Міжнародному дню чаю, який відзначається щорічно 15 грудня.

Ідея відзначати «День чаю» прослідковувалася в повітрі багато років, але лише після обговорення на всесвітніх громадських форумах в індійському Мумбаї і бразильському Порту-Алегрі в 2004-2005 роках відповідно,  дата 15 грудня стала називатися «Міжнародний день чаю».

Чай – найпопулярніший напій на Землі. Про користь вживання різноманітних сортів чаю написано не мало наукових праць. У багатьох країнах по всьому світу існують унікальні багатовікові чайні традиції. І «День чаю» є чудовою можливістю згадати про них і приєднатися до численних чаювань, організованих по світу.

Вчитель-дефектолог центру Н.Арсеній розповіла присутнім цікаві факти про чай та історію виникнення цього свята. Всім було цікаво дізнатися, що перша згадка про використання чаю відноситься до 4-го століття нашої ери. В зеленому чаї міститься на 50% більше вітаміну C, ніж в чорному. В Японії існує легенда, яка свідчить про те, що чайне дерево виросло нібито з вій молодого Будди. В Давнину шукачі еліксиру молодості вважали чай необхідним його компонентом. Використану заварку можна використовувати в якості абсорбенту запахів в холодильнику. Приготування чаю відбувається в п’ять етапів: верхні листки і квітки збирають вручну, їх залишають на добу підсохнути, листя прокочують між металевими валками, для того, щоб поліпшити ароматичні та смакові якості майбутнього напою, після їх залишають на відкритому повітрі для окислення, а потім його нагрівають, щоб видалити залишки вологи.

Під час чаювання вчитель-логопед О. Гаврилян розповіла про вплив ароматерапії в корекційній роботі, зокрема і про користь олії чайного дерева. В результаті комплексної корекційної роботи за допомогою ароматерапії вдається не лише нормалізувати сон дітей, зняти втому, дратівливість, підвищити працездатність, покращити пам’ять та увагу, а також відбувається і збагачення словникового запасу, формування правильного мовленнєвого дихання та збільшення мотивації до корекційних занять. Найчастіше вчителі-логопеди використовують  ефірні масла м’яти, ромашки, лаванди, фенхеля, чебреця, меліси, які мають заспокійливу дію. А  такі ефірні масла, як коріандр, базилік, лимон та евкаліпт – заспокійливу та тонізуючу дію.

Також вчитель-логопед показала, як у процесі роботи з ароматами спільно з дітьми і  для дітей можна виготовити «Ароматні мішечки». В власноруч приготовлені або куплені мішечки із тканини ставимо: лимонні та апельсинові кірки, паличку кориці, гілочки м’яти та меліси, суцвіття липи, ромашки, троянди та гілочку лаванди. Як завдання, спочатку дитина роздивляється та нюхає окремо кожен природній матеріал, розповідаємо дитині, що це за рослина, як і де вона росте, що це за аромат. А потім допомагає збирати мішечок. Для посилення аромату та лікувальної дії зібраного мішечка можна додати кілька крапель ефірного масла, зазвичай цитрусових (апельсин, лимон, грейпфрут). Такі мішечки можна розташовувати в будь-якій частині кімнати.

Вчителі-реабілітологи М. Довганюк та Т. Троян розповіли як під час чаювання та практики ароматерапії використовувати та застосовувати дихальні вправи для профілактики виникнення захворювання дихальних шляхів та відновлення дихальної системи після перенесених захворювань, що так важливо в умовах сьогодення. Фахівці мали змогу випробували на собі методику виконання дихальної гімнастики, яка крім того, що підвищує опірність дихальної системи підвищує імунітет і покращує психоемоційний стан. Дихальна гімнастика доступна всім, вона не вимагає багато часу та сил. Кілька глибоких вдихів і видихів, зроблених на робочому місці, допоможуть позбавитися від втоми. Варто лише встановити час щоденних занять і суворо  дотримуватись цього графіка.

На останок практичний психолог М. Зелена  провела з фахівцями центру  «Рефреймінг» – це спеціальний прийом, який використовується в психології для  зміни точки зору людини. У загальному під цим терміном ховається методика, що дозволяє змінити сприйняття предметів, подій та ідей. Учасники заходу відчули на собі, як  змінюються емоції під час проходження рефреймінгу та в кінці заходу із задоволенням  обмінювалися отриманими враженнями.

Проведений захід не тільки сприяв професійному і особистісному зросту педагогічних працівників центру, але й дозволив налаштуватися на прийдешні свята та підбити підсумки року, що минає!

Поділитися:
Перейти до вмісту