Корекційне заняття в інклюзивно-ресурсному центрі з соціально-побутового орієнтування
Соціально – побутове орієнтування відноситься до числа спеціальних корекційних занять, які проводяться із урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей з порушеннями розвитку. При цьому враховуються регіональні особливості і національні традиції.
Метою занять із соціально – побутового орієнтування є вирішення проблеми соціальної інтеграції дітей в сучасне суспільство.
Фахівець інклюзивно0ресурсного центру (вчитель-дефектолог) проводить корекційну роботу, що дозволяє учням краще засвоїти знання і вміння, розширює і збагачує досвід дітей з труднощами у розвитку, автоматизовує уміння, формує навички застосування отриманих знань та умінь у новій ситуації.
Структура заняття з СПО визначається темою, завданнями і вибором методичних прийомів. При проведенні кожного заняття реалізуються три основні групи взаємопов’язаних завдань:
- Освітні завдання: стимулювати навчально – пізнавальну діяльність дітей по оволодінню знаннями й уміннями.
- Корекційно – розвиваючі завдання припускають цілеспрямований розвиток мислення дитини (пам’яті, уваги, емоційно-вольових якостей, працездатності).
- Виховні завдання – цілеспрямоване формування позитивних якостей особистості, світогляду, моральних переконань та естетичної культури.
Соціально-побутове орієнтування дітей зі складними порушеннями розвитку істотно ускладнене в силу обмеженості розвитку їх пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери, тощо. З великими труднощами ними засвоюються навички орієнтування у суспільному житті: вміння користуватися громадським транспортом, навичку спілкування, використання табличок, покажчиків, навичку поведінки в магазині та в інших громадських місцях.
Наприклад, діти з інтелектуальними труднощами 5 -го рівня підтримки не в змозі самостійно освоїти зразки розв’язання елементарних побутових і соціальних завдань, досягти цього вони можуть лише за умови цілеспрямованого навчання і виховання. Для успішного засвоєння матеріалу важливо формувати уявлення дітей в процесі екскурсій, здійснювати цілеспрямовані спостереження за реальними об’єктами і життєвими ситуаціями, моделювати їх і виконувати практичні дії в реальних умовах. У навчанні дітей велике місце повинні займати ігрові методи і прийоми: дидактичні, сюжетно-рольові, ігрові ситуації і сюрпризні моменти. Саме над цим і працює фахівець під час занять із дітьми, які отримують послуги із соціально-побутового орієнтування в нашому закладі.
Відео-ролик із досвіду роботи фахівця ІРЦ можна переглянути за посиланням: