Батьківська партаПоради фахівців

Логопедична ритміка або розвиток мовлення за допомогою активних рухів

Будь-які ритмічні рухи

активізують діяльність мозку людини

Серед  корекційних занять для розвитку мовлення  дітей важливе місце займає логоритміка.

 Що ж це за заняття та яку користь вони приносять дітям?

Логоритміка  – це система музично-ритмічних вправ, завдань та ігор на основі поєднання музики та руху, музики та слова, музики, слова та руху і спрямована на вирішення корекційних, освітніх та оздоровчих завдань. Заняття з логоритміки сприяють всебічному та гармонійному розвитку дитини.  

Основний  інструментарій логоритміки складається з ігор, віршів, музики та рухів. 

Логопедична ритміка має незвичайні властивості, адже в її основі лежить абсолютна простота. Всі завдання, які даються, без проблем може виконати дитина молодшого дошкільного віку.

Вправи засновані на наслідуванні: фахівець або батьки показують, а дитина повторює.

Мовленнєвий  матеріал спеціально заучувати не потрібно.

Головне – все робити без поспіху та в гарному настрої. Все відбувається поступово, у міру зростання можливостей і здібностей дитини.

Логоритміка для дітей корисна тим, що допомагає формувати правильну, красиву та плавну вимову, а також тренувати слух, моторику, пам’ять, увагу та розвинути творчі здібності.

В результаті проведення логоритмічних занять реалізуються такі завдання:

* розширення лексичного запасу;

* формування, автоматизація та диференціація порушених звуків;

* розвиток слухової уваги, мовної та рухової пам’яті;

* розвиток загальної та дрібної моторики;

* вироблення координованих рухів у поєднанні із вимовою;

* розвиток співочих навиків та дихання;

* розвиток творчої фантазії та уяви.

Основний елемент логоритмічних занять – музика, яка підбирається з урахуванням віку дитини, її інтересів. Можна використовувати уривки з мультфільмів, розвиваючі логопедичні дитячі пісні, звуки природи. Головне, щоб заняття проходили весело та пізнавально.

Логоритмічні заняття супроводжуються іграми та різними активностями та включають такі елементи:

– пальчикові ігри та масаж пальців;

– логопедичну гімнастику;

– пісні, вірші, скоромовки, чистомовки, які супроводжуються рухами рук;

– комунікативні ігри;

– вправи на релаксацію для зняття емоційної та фізичної напруги.

Логоритміка тісно пов’язана із ігротерапією та психогімнастикою.

Отже, логопедична ритміка займає особливе місце в системі комплексного методу корекційної роботи з дітьми для нормалізації рухових функцій і мовлення, в тому числі дихання, голосу, ритму, темпу і мелодико-інтонаційної його боку.

Шановні батьки! Якщо на етапі формування й розвитку мовлення Вашої дитини Ви помітили певні мовленнєві труднощі, обов’язково зверніться до фахівців. Адже від цього буде залежати подальший розвиток, навчання та соціалізація Вашої дитини.

Фахівець КУ «НІРЦ» 

Ольга Гаврилян

Поділитися:
Перейти до вмісту