Логопедична ритміка або розвиток мовлення за допомогою активних рухів
Будь-які ритмічні рухи
активізують діяльність мозку людини
Серед корекційних занять для розвитку мовлення дітей важливе місце займає логоритміка.
Що ж це за заняття та яку користь вони приносять дітям?
Логоритміка – це система музично-ритмічних вправ, завдань та ігор на основі поєднання музики та руху, музики та слова, музики, слова та руху і спрямована на вирішення корекційних, освітніх та оздоровчих завдань. Заняття з логоритміки сприяють всебічному та гармонійному розвитку дитини.
Основний інструментарій логоритміки складається з ігор, віршів, музики та рухів.
Логопедична ритміка має незвичайні властивості, адже в її основі лежить абсолютна простота. Всі завдання, які даються, без проблем може виконати дитина молодшого дошкільного віку.
Вправи засновані на наслідуванні: фахівець або батьки показують, а дитина повторює.
Мовленнєвий матеріал спеціально заучувати не потрібно.
Головне – все робити без поспіху та в гарному настрої. Все відбувається поступово, у міру зростання можливостей і здібностей дитини.
Логоритміка для дітей корисна тим, що допомагає формувати правильну, красиву та плавну вимову, а також тренувати слух, моторику, пам’ять, увагу та розвинути творчі здібності.
В результаті проведення логоритмічних занять реалізуються такі завдання:
* розширення лексичного запасу;
* формування, автоматизація та диференціація порушених звуків;
* розвиток слухової уваги, мовної та рухової пам’яті;
* розвиток загальної та дрібної моторики;
* вироблення координованих рухів у поєднанні із вимовою;
* розвиток співочих навиків та дихання;
* розвиток творчої фантазії та уяви.
Основний елемент логоритмічних занять – музика, яка підбирається з урахуванням віку дитини, її інтересів. Можна використовувати уривки з мультфільмів, розвиваючі логопедичні дитячі пісні, звуки природи. Головне, щоб заняття проходили весело та пізнавально.
Логоритмічні заняття супроводжуються іграми та різними активностями та включають такі елементи:
– пальчикові ігри та масаж пальців;
– логопедичну гімнастику;
– пісні, вірші, скоромовки, чистомовки, які супроводжуються рухами рук;
– комунікативні ігри;
– вправи на релаксацію для зняття емоційної та фізичної напруги.
Логоритміка тісно пов’язана із ігротерапією та психогімнастикою.
Отже, логопедична ритміка займає особливе місце в системі комплексного методу корекційної роботи з дітьми для нормалізації рухових функцій і мовлення, в тому числі дихання, голосу, ритму, темпу і мелодико-інтонаційної його боку.
Шановні батьки! Якщо на етапі формування й розвитку мовлення Вашої дитини Ви помітили певні мовленнєві труднощі, обов’язково зверніться до фахівців. Адже від цього буде залежати подальший розвиток, навчання та соціалізація Вашої дитини.
Фахівець КУ «НІРЦ»
Ольга Гаврилян