Поради фахівців

Моторна нейрогімнастика на допомогу корекційному педагогу

Розвиваючи міжпівкульні зв’язки, синхронізується робота двох півкуль головного мозку, покращується розумова діяльність, поліпшується пам’ять та увага.

Вміння програмувати та виконувати послідовність рухів – важливий критерій загального розвитку дитини. Моторне тренування в повсякденному житті сприятиме покращенню кінестетичного сприймання. Виконуючи систематично вправи для синхроного розвитку півкуль головного мозку, ви зауважите, що у дитини значно покращилася пам’ять, вона стала більш кмітливою, навіть емоційне тло настрою стане більш позитивним. 

При систематичні роботі зазначені вправи рекомендується поступово ускладнювати:
• прискорювати темп;
• виконувати з легко прикушеним язиком і заплющеними очима;
• долучати рухи очей і язика до рухів рук;

• долучати дихальні вправи і метод візуалізації.

Пропонуємо систему вправ з нейрогімнастики, які сприятимуть синхроному розвитку півкуль.

Вправа «Гаки»
Щоб зняти напругу, заспокоїти нервову систему, зосередитися і швидко відновити психоемоційну рівновагу — необхідно сісти на стілець, схрестити ноги, поклавши кісточку лівої ноги на гомілку правої ноги.
Потім схрестити руки, поклавши зап’ястя правої руки на зап’ястя лівої руки, після чого з’єднати пальці в замок, так, щоб великий палець правої руки виявився поверх великого пальця лівої руки.
Вивернути з’єднані в замок руки перед грудьми «навиворіт», щоб зчеплені пальці були спрямовані догори. Дивитися прямо, погляд вгору, кінчик язика притиснутий до верхнього піднебіння (можна на вдиху притискати до твердого піднебіння кінчик язика, розслаблюючи його на видиху).
Посидіти в цій позі 1-5 хвилин до появи позіхання або до відчуття достатності.
Даний прийом (його можна виконувати також стоячи або лежачи) тільки на перший погляд здається простим.
Кінезіологи стверджують, що при такому перехрещенні рук, ніг і пальців відбуваються складні процеси, що призводять до збалансованої роботи моторних і сенсорних центрів кожної півкулі мозку. При цьому досягається об’єднання емоцій і процесів мислення (посилення міжпівкульної інтеграції), яке впливає на ефективність роботи (навчання) і реагування на події.

Вправа «Дзеркальне малювання»
Мета: розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
На аркуші чистого паперу, або на папері з орієнтиром, взявши в обидві руки олівці або фломастери, пропонуємо дитині малювати одночасно обома руками дзеркально симетричні малюнки, літери, цифри. Рекомендується під час виконання цього завдання використовувати музику.

Вправа «Пазли»
На одній руці виставляємо два пальців – вказівний і середній, а на іншій – безіменний і мізинець. З`єднуємо їх як пазли. Змінюємо руки.

Вправа «Веселий рахунок»
На одній руці великий палець послідовно з`єднується з іншими пальцями, починаючи з вказівного пальця. Те саме робить інша рука, але починає з мізинця. Завдання – робити вправу одночасно двома руками.

Вправа «Мандрівники»
Великі пальці рук з`єднуються із вказівними пальцями протилежної руки. Потім нижні пальці ми від`єднуємо, робимо виток і там знову їх з`єднуємо, прискорюючись і роблячи вправу швидше. Для кращого засвоєння вправ для активації роботи мозку, на початковому етапі виконуємо повільно, поступово пришвидшуючись.

Вправи, які краще виконувати на початку занять, тривалістю 30-40 секунд кожна. Така послідовність вправ впливає на розвиток мотивації до навчання, підготовлює розум та тіло до сприйняття нової інформації.

Перед вправами рекомендується випити води, адже вода дає енергію.

Далі необхідно виконати такі вправи:

1. «Масаж вушок» – сприяє пробудженню, активує в організмі всі життєво важливі процеси.

2. «Точки мозку» – сприяє ясності мислення.

3. «Перехресні кроки» – активує нервову систему.

4. «Вухо-ніс» – активує нові контакти між клітинами мозку.

5. «Скроневі простукування» – допомагає мозку налаштуватись на процес навчання.

6. «Гачки» – налаштовує на позитив.

7. «Слон» – сприяє концентрації уваги.

8. «Плескання» – поліпшує когнітивні та моторні функції, знімає напругу та підвищує настрій.

Використана література:
1. Посібник, ГІМНАСТИКА МОЗКУ. НЕЙРОГІМНАСТИКА. ОСВІТНЯ КІНЕЗІОЛОГІЯ. Матеріали призначені для використання практичними психологами, соціальними педагогами, педагогами загальноосвітніх навчальних закладів у навчально-виховному процесі з метою покращення зорово-моторної координації; формування просторового орієнтування; стимулювання інтелектуального розвитку та роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
2. Всеосвіта. Матеріал: «Технології використання нейрогімнастики в освітньому процесі».

Поділитися:
Перейти до вмісту