«Інтегративна арт-терапія – методика психологічної корекції «мистецтвом».
«Не мотайте мамі нерви! Мотайте клубочки…» – метод арттерапії, що включає безліч підвидів, використовується не так давно, але стрімко розвивається і вже доводить свою ефективність усунути психологічні проблеми. Процес нескладний, але захоплюючий, він створює для дітей атмосферу довіри, впевненості у власних силах.
З дітками, які отримують корекційно-розвиткові послуги у нашому центрі, психологиня Міхаєла ЗЕЛЕНА впроваджує цей вид інтегративної психотерапії та психологічної корекційної роботи – заснований на мистецтві та творчості. Нові відчуття, вміння та можливості стимулюють розвиток внутрішнього стану та покращують емоційний стан дитини, шляхом створення теплих затишних речей з приємного на дотик матеріалу – ниток.
З такою роботою справиться навіть трирічна дитина, звісно ж з допомогою дорослого (безпека – перед усім).
Методика проста: з картону вирізаємо листочки, жолуді, різні фігурки пташок, звірів тощо; по периметру робимо невеличкі надрізи, щоб при мотанні нитки не з’їхали та разом з дітками намотуємо різнокольорові ниточки на картонні заготовки, щоб утворилися нові фігури.
Якщо мотаємо ВІД СЕБЕ – скидаємо надлишкову енергію та все зайве, вимотуємо все, до емоційного стану спокою. Мотаючи ДО СЕБЕ – створюємо образ прекрасного майбутнього з вдячністю приймаючи його в своє життя.
Для роботи ідеально підходить тепла натуральна шерсть (зауважте, що у декого може бути алергічна реакція), саме тому рекомендую користуватися бавовняними або лляними нитками.
Під час терапії, діти вчаться не тільки висловлювати свої емоції, вирішувати якусь певну проблему, але і більш глибоко аналізувати свої вчинки, життя в цілому.
Цілі проведення арт-терапії:
- допомогти дитині пізнати себе, навчитися самовиражатися, аналізувати свої вчинки, що дає можливість досягти гармонії в психічному стані;
- поліпшити психоемоційний фон;
- позбавити від напруги, страхів;
- усунути агресію, тривогу;
- розкрити творчі здібності;
- встановити довірливі відносини між дитиною і фахівцем;
- контролювати свої емоції.
Результатом роботи за сучасною та цікавою методикою – є позитивна динаміка розвитку дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. У дітей значно підвищується самооцінка,а ці листочки потім, можна повісити на дереві, як прикрасу біля дому, або ж наприклад прикрасити імпровізоване дерево життя.
Творчих успіхів!
Фахівець ІРЦ, М.ЗЕЛЕНА