Метод.заходиМетодсупровід

“Альтернативна комунікація за допомогою карток PECS” – вчителі-логопеди підвищували професійну майстреність

“Бути почутими!” Саме цій проблемі і була присвячена чергова зустріч учасників професійної спільноти вчителів-логопедів Новоселиччини.

На засіданні школи логопедичної майстерності сьогодні, 22 березня 2023 року, розглядалася тема: «Альтернативна комунікація за допомогою карток PECS для дітей з порушенням мовлення». Метою заходу було проаналізувати, що таке «PECS» та чому ця методика унікальна; визначити, що дозволяє система PECS дітям; проаналізувати та виокремити можливості,  які  відкриваються  перед учнем, що спілкується завдяки методиці та надати вчителям-логопедам практичні поради  щодо роботи з картками PECS.

Участь у заході взяла і директор ІРЦ Любов Власова, яка у вітальному слові побажала учасникам з користю для дітей впроваджувати той досвід, яким щедро діляться фахівці нашого закладу і не боятися застосовувати нові технології і методики, адже корекційна освіта розвивається, відповідаючи вимогам сучасного суспільства і завдання кожного педагога у тому, щоб віднайти найефективніші методики і вдало їх використовувати.

Формування комунікативних умінь в дітей, які не спроможні оволодіти словесним мовленням – є важливим завданням сучасної корекційної педагогіки. Адже комунікація не зводиться до того, щоб просто щось назвати або попросити. Необхідно знати, що саме треба повідомити, а також як привернути увагу іншої людини та передати повідомлення.

Саме тому організатори заходу фахівці ІРЦ Ольга Гаврилян та Лариса Янкова в своїй презентації наголосили на особливостях процесу запровадження та реалізації кожного етапу впровадження методики PECS; на ефективності її застосування; здатності підлаштовуватись під конкретні потреби і можливості дитини з ООП та активізації бажання знаходити нові дієві інструменти для здійснення ефективної професійної діяльності.

В практичній частині заходу були розглянуті  практичні кейси введення різних видів альтернативної і додаткової комунікації за допомогою карток PECS, що відповідають особливостям сприйняття і мислення, концентрації уваги дітей, наприклад: піктограми, символьні зображення, світлини, ілюстрації, піктографічне письмо, а також за допомогою різних жестів, жестових мов, певних рухів та дотику. І задача кожного фахівця навчити немовленнєву дитину спілкуватися за допомогою табличок з графічними зображеннями, щоб він міг порозумітися з оточуючими. 

Адже, що є важливим для користувача АДК? Це – коло близьких та друзів, їх підтримка. Робити разом цікаві речі. Мати повагу та розуміння. І, звичайно, спілкуватись, навіть, якщо для цього не користуєшся словами бо це –  складові якості життя.

Також на заході презентаціями методичних розробок, представлених на конкурс «Палітра педагогічних знахідок поділилися Світлана Бодян – вчитель-логопед Подвірненського ліцею (Робота «Ігри на липучках: «Цікаві звуки біля тебе») та Інна Міхаєса – вчитель-логопед Новоселицького ліцею №2. (Робота “Збірка мнемотаблиць «Розучуємо вірші з радістю»”). 

Цікаво і корисно пройшла і підсумкова частина заходу під гаслом: «А які види альтернативної та додаткової комунікації використовуєте ви? Поділіться своїм досвідом!».

Захід, як завжди, пройшов цікаво, корисно і змістовно!

Поділитися:
Перейти до вмісту