БЛОМБЕРГ – ТЕРАПІЯ ритмічними рухами
Бломберг-терапія ритмічними рухами заснована на природніх ритмічних дитячих рухах, які були пристосовані для дітей і дорослих. Ці вправи чинять високоефективний вплив на мозок.
Повторювані ритмічні рухи стимулюють чутливі рецептори та впливають на головний мозок, формують якісні нервові зв’язки. Як наслідок – відбувається інтеграцію вроджених рефлексів і розвиток умовних рефлексів, важливих для формування поведінки дитини.
Важливо проводити Бломберг-терапію саме двобічно, щоб стимулювалися обидві півкулі головного мозку і відбувався обмін інформацією між ними.
На практиці Бломберг-терапія виглядає як комплекс вправ, в основі яких – рухи невеликої амплітуди з певним ритмом. Бломберг-терапія проводиться щоденно протягом кількох місяців.
КОМУ ПОТРІБНА БЛОМБЕРГ-ТЕРАПІЯ?
Якщо природжені рефлекси вашої дитини недостатньо розвинулися, це може проявлятися наступними симптомами:
- затримка мовлення;
- проблеми з читанням (дислексія);
- порушення координації рухів;
- розлади уваги й концентрації;
- порушення постави;
- порушення пам’яті та надмірна втомлюваність;
- дефіцит уваги з гіперактивністю;
- гіперчутливість до різних стимулів: світла, доторків, звуків;
- аутизм.
Особливості, які роблять Бломберг-терапію все більш поширеною світовою методикою:
- безболісність;
- простота – батьки самотужки зможуть виконувати певні етапи Бломберг-терапії.
На заняттях Бломберг-терапії ритмічним рухом багато уваги приділяється інтеграції примітивних рефлексів. Ці рефлекси повинні були сформуватися на ранніх етапах розвитку, а потім інтегруватися у життя дитини, але у багатьох людей і дітей вони залишаються неінтегрованими і зумовлюють появу таких симптомів, як:
- Дислексія і труднощі письма;
- Погана постава;
- Слабка координація рука-око;
- Труднощі утримання рівноваги;
- Погана координація, розбалансованість;
- Енурез, проблеми контролю сфінктерів;
- Проблеми з увагою і концентрацією;
- Труднощі при поворотах, водінні велосипеда;
- Заколисування в транспорті, швидка втомлюваність;
- Проблеми з поведінкою, надмірна сором’язливість або агресивність;
- Затримка мовленнєвого і психо-мовленнєвого розвитку, труднощі у вимові слів;
- Гіперчутливість до світла, дотику;
- Неграмотність, поганий почерк;
- Гіперактивність, імпульсивність;
- Постійне відволікання;
- Тривожність, нав‘язливі страхи;
- Проблеми з організацією,
- І багато іншого.
Ось кілька вправ за методом ритмічних рухів Бломберга:
- Рухи стоп: дитина лежить на спині. Беремо дитину за стопи і починаємо ритмічно розкачувати її уздовж тіла шляхом руху стоп вперед-назад. Рухатися має все тіло, орієнтир – на рухи шиї та голови. Рухи мають відбуватися в одному ритмі без зусиль.
- Рухи ніг під кутом 30 градусів: дитина лежить на спині. Беремо дитину за ноги, охопивши долонями гомілковостопний суглоб, підняти ноги під кутом 30 градусів і ритмічно розгойдувати уздовж тіла шляхом руху ніг вперед- назад, при цьому ноги повинні згинатися в колінах. Рухатися має все тіло, орієнтир на рух шиї і голови. Рухи повинні здійснюватися в одному ритмі і без зусиль.
- «Ноги -двірники»: дитина лежить на спині. Взяти дитину за стопи і ритмічно зводити і розводити їх, розгойдуючи його уздовж тіла шляхом руху стоп в сторони- разом. Рухатися має все тіло. Орієнтир – на рух шиї і голови. Рухи мають відбуватися в одному ритмі без зусиль.
- Рухи шиї: дитина лежить на спині. Покласти свої долоні з боків голови дитини і без напруги ритмічно повертати голову вліво- вправо. Рухи повинні бути до упори голови в поверхню, на якій лежить дитина до появи шуму в вухах. Рухи повинні здійснюватися в одному ритмі і без зусиль. Якщо є опір з боку дитини, то повороти голови повинні бути м’які, до того рівня, до якого дозволяє дитина, з поступовим збільшенням амплітуди коливання з кожним наступним днем.
- Рухи із зігнутими ногами в колінах: дитина лежить на спині, ноги зігнуті в колінах. Покласти долоні на коліна дитині і ритмічно розгойдувати його уздовж тіла шляхом руху ніг «тягни» або «штовхай». Рухатися має все тіло, орієнтир – на рух шиї і голови. Рухи повинні здійснюватися в одному ритмі і без зусиль. У цьому положенні дитина може погойдуватися самостійно.
Після завершення виконання комплексу, якщо все виконується правильно в ногах відчувається легка вібрація, а вночі починають снитися яскраві і змістові сни. Тож, сподіваємось, що така терапія стане в нагоді дітям і дозволить покращити їхній фізичний розвиток.
фахівець ІРЦ
Інна Бевза