Батьківська партаПоради фахівців

БЛОМБЕРГ – ТЕРАПІЯ ритмічними рухами

Бломберг-терапія ритмічними рухами заснована на природніх ритмічних дитячих рухах, які були пристосовані для дітей і дорослих. Ці вправи чинять високоефективний вплив на мозок.

Повторювані ритмічні рухи стимулюють чутливі рецептори та впливають на головний мозок, формують якісні нервові зв’язки. Як наслідок – відбувається інтеграцію вроджених рефлексів і розвиток умовних рефлексів, важливих для формування поведінки дитини.

Важливо проводити Бломберг-терапію саме двобічно, щоб стимулювалися обидві півкулі головного мозку і відбувався обмін інформацією між ними. 

На практиці Бломберг-терапія виглядає як комплекс вправ, в основі яких – рухи невеликої амплітуди з певним ритмом. Бломберг-терапія проводиться щоденно протягом кількох місяців.

КОМУ ПОТРІБНА БЛОМБЕРГ-ТЕРАПІЯ?

Якщо природжені рефлекси вашої дитини недостатньо розвинулися, це може проявлятися наступними симптомами:

  • затримка мовлення;
  • проблеми з читанням (дислексія);
  • порушення координації рухів;
  • розлади уваги й концентрації;
  • порушення постави;
  • порушення пам’яті та надмірна втомлюваність;
  • дефіцит уваги з гіперактивністю;
  • гіперчутливість до різних стимулів: світла, доторків, звуків;
  • аутизм. 

Особливості, які роблять Бломберг-терапію все більш поширеною світовою методикою:

  • безболісність;
  • простота – батьки  самотужки зможуть виконувати певні етапи Бломберг-терапії.

На заняттях Бломберг-терапії ритмічним рухом багато уваги приділяється інтеграції примітивних рефлексів. Ці рефлекси повинні були сформуватися на ранніх етапах розвитку, а потім інтегруватися у життя дитини, але у багатьох людей і дітей вони залишаються неінтегрованими і зумовлюють появу таких симптомів, як:

  • Дислексія і труднощі письма;
  • Погана постава;
  • Слабка координація рука-око;
  • Труднощі утримання рівноваги;
  • Погана координація, розбалансованість;
  • Енурез, проблеми контролю сфінктерів;
  • Проблеми з увагою і концентрацією;
  • Труднощі при поворотах, водінні велосипеда;
  • Заколисування в транспорті, швидка втомлюваність;
  • Проблеми з поведінкою, надмірна сором’язливість або агресивність;
  • Затримка мовленнєвого і психо-мовленнєвого розвитку, труднощі у вимові слів;
  • Гіперчутливість до світла, дотику;
  • Неграмотність, поганий почерк;
  • Гіперактивність, імпульсивність;
  • Постійне відволікання;
  • Тривожність, нав‘язливі страхи;
  • Проблеми з організацією,
  • І багато іншого.

Ось кілька вправ за методом ритмічних рухів Бломберга:

  1. Рухи стоп: дитина лежить на спині. Беремо дитину за стопи і починаємо ритмічно розкачувати її уздовж тіла шляхом руху стоп вперед-назад. Рухатися має все тіло, орієнтир – на рухи шиї та голови. Рухи мають відбуватися в одному ритмі без зусиль.
  2. Рухи ніг під кутом 30 градусів: дитина лежить на спині. Беремо дитину за ноги, охопивши долонями гомілковостопний суглоб, підняти ноги під кутом 30 градусів і ритмічно розгойдувати уздовж тіла шляхом руху ніг вперед- назад, при цьому ноги повинні згинатися в колінах. Рухатися має все тіло, орієнтир на рух шиї і голови. Рухи повинні здійснюватися в одному ритмі і без зусиль.
  3. «Ноги -двірники»: дитина лежить на спині. Взяти дитину за стопи і ритмічно зводити і розводити їх, розгойдуючи його уздовж тіла шляхом руху стоп в сторони- разом. Рухатися має все тіло. Орієнтир – на рух шиї і голови. Рухи мають відбуватися в одному ритмі без зусиль.
  4. Рухи шиї: дитина лежить на спині. Покласти свої долоні з боків голови дитини і без напруги ритмічно повертати голову вліво- вправо. Рухи повинні бути до упори голови в поверхню, на якій лежить дитина до появи шуму в вухах. Рухи повинні здійснюватися в одному ритмі і без зусиль. Якщо є опір з боку дитини, то повороти голови повинні бути м’які, до того рівня, до якого дозволяє дитина, з поступовим збільшенням амплітуди коливання з кожним наступним днем.
  5. Рухи із зігнутими ногами в колінах: дитина лежить на спині, ноги зігнуті в колінах. Покласти долоні на коліна дитині і ритмічно розгойдувати його уздовж тіла шляхом руху ніг «тягни» або «штовхай». Рухатися має все тіло, орієнтир – на рух шиї і голови. Рухи повинні здійснюватися в одному ритмі і без зусиль. У цьому положенні дитина може погойдуватися самостійно.

Після завершення виконання комплексу, якщо все виконується правильно в ногах відчувається легка вібрація, а вночі починають снитися яскраві і змістові сни. Тож, сподіваємось, що така терапія стане в нагоді дітям і дозволить покращити їхній фізичний розвиток.

фахівець ІРЦ
Інна Бевза

Поділитися:
Перейти до вмісту