Метод.заходиМетодсупровід

Воркшоп корекційних педагогів закладів освіти з інклюзивним навчанням

05 лютого 2020 року фахівцями КУ “Новоселицький інклюзивно-ресурсний центр” Новоселицької міської ради Чернівецької області було проведено воркшоп для крекційних педагогів освітніх закладів району та ОТГ , які проводять корекційно-розвиткові заняття з соціально-побутового орієнтування з дітьми, що мають особливі освітні потреби на тему: “Інклюзивна освіта – від інтегрування в школі – до інтегрування у суспільстві”. Мета заходу – підвищення рівня інклюзивної компетентності учасників заходу, покращення якості надання корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти.

Робота воркшопу розпочалася із привітального слова директора установи Любові Власової та ознайомлення із планом роботи, визначення основних завдань. Пріоритетом у роботі воркшопу учасники визначили надання корекційно-розвиткових послуг дітям з порушенням інтелектуального розвитку та розладами аутистичного спектру.

Вчитель-дефектолог центру Наталія Арсеній, яка виступала модератором заходу, ознайомила присутніх із основними завданнями корекційних педагогів (вчителів-дефектологів) та принципами і правилами корекційної роботи з дітьми, що мають дані особливості розвитку. Також було обговорено наступні питання надання послуг дітям з особливими освітніми потребами:

  • види оснащення корекційно-розвиткових занять;
  • прийоми навчання , які застосовуються під час корекційних занять;
  • структура корекційно-розвиткового заняття та особливості її дотримання.

Учасники заходу мали змогу ознайомитися із наочно-дидактичним обладнанням, який використовується вчителем-дефектологом для покращення рівня розвитку всіх психічних процесів; для розвитку і корекції емоційно-вольової сфери дитини; для сприяння психологічної адаптації та соціальної реабілітації дітей; для подолання порушень мовлення (усного та писемного), дихання та голосу у дітей; профілактики можливих вторинних порушень. Також було наголошено, що метою корекційно-розвиткових занять із соціально-побутового орієнтування є навчання дітей з порушенням інтелектуального розвитку соціально-побутовим навичкам, тобто формування життєво значущого мінімуму практичних умінь і навичок, який дозволить дітям правильно орієнтуватися у навколишньому світі (в побуті, у взаємостосунках, у громадських місцях, тощо) і самостійно організовувати свій побут.

Спільне корекційно-розвиткове заняття із соціально-побутового орієнтування та тему “Заварювання чаю” провели Наталія Арсеній та Ольга Гаврилян. Під час заняття застосовувались такі нетрадиційні технології як ароматерапія та фітотерапія. Присутні колеги мали змогу насолодитися лікувальними ароматами рідкісних для нашого клімату рослин та приготувати лікувальний трав’яний чай на власний смак. Одним із елементів корекційно-розвиткового заняття були виконання логопедичної гімнастики та нейродинамічних вправ.

На останок корекційні педагоги обмінялися досвідом роботи щодо впровадження інноваційних технологій та використання різних методів і методик під час надання послуг дітям. Кожен з них визначив, в першу чергу для себе, що є ефективним способом корекції психофізичних порушень та активізації процесів мислення у дітей.

Поділитися:
Перейти до вмісту