Батьківська партаМетодсупровід

Театр – світ духовності і краси

Останній тиждень березня в нашому центрі був присвячений проведенню тематичного тижня естетичного виховання під гаслом «Театр – світ духовності і краси».

На корекційно-розвиткових заняттях фахівцями нашого центру приділяється особлива увага розвитку творчого й особистісного потенціалу дітей з особливими потребами, розвитку творчих здібностей і збагачення індивідуального художньо-естетичного досвіду кожної окремої дитини. Нині це питання стає надто актуальним. Адже, від того, наскільки правильними будуть підходи до розв’язання цієї проблеми та організовано відповідну корекційну роботу, залежить і успішність дітей у подальшому житті.

Кожна дитина – це особистість зі своїми особливостями, рисами характеру, інтересами, прагненнями, бажаннями. І те, що підходить одним, є зовсім неприйнятним для інших. Саме тому, серед пріоритетних напрямів корекційної роботи чільне місце посідає забезпечення достатнього рівня художньо-естетичного розвитку дітей у процесі специфічних дитячих видів діяльності.

У своїх роботах видатний педагог-новатор В.Сухомлинський стверджував: «Розум дитини розташовується на кінчиках його пальців». І це не випадково – кора головного мозку має дуже велику область, відповідальну за роботу рук. Тому рівень інтелекту дитини безпосередньо залежить від ступеня розвитку дрібної моторики.

Розвинути в дитини точність в координації роботи рук нам допомагають всілякі пальчикові ігри, рухові вправи з нетрадиційним використанням різних предметів, нетрадиційні техніки малювання: пальчиком, зубною щіткою, свічкою, конструювання з паперу в техніці оригамі, різні види аплікацій, шнурівки, прищіпки, різнокольорові пробки, складання пазлів, малювання по трафаретах, штрихування, домальовування, лабіринти, пісочна терапія. Але особливе місце займає дитячий театр – пальчиковий, тіньовий або класичний ляльковий театр, як один з основних засобів активізації мовленнєвої діяльності дитини з особливостями розвитку.

Це дуже корисне заняття. Воно стимулює розвиток дрібної моторики; активізує мовленнєву функцію і розширює словниковий запас; знайомить з такими поняттями, як колір, розмір, форма; формує навички просторового сприйняття (поняття: вправо, вліво, поруч, один перед одним); розвиває уяву, тренує пам’ять, концентрацію уваги; формує творчі здібності та артистичні уміння; знайомить з елементарними математичними поняттями. Все це сприяє розширенню кругозору, збагаченню мовлення дитини, розвитку емоційності, комунікабельності, допитливості, пробудженню інтересу до творчості. А якщо змайструвати пальчиковий театр своїми руками разом з дитиною, то ще, до всього цього, можна додати такі якості, як любов до праці, розвиток посидючості та концентрації уваги.

Театралізована діяльність має велике значення для розвитку дрібної моторики, мовлення, творчих здібностей, емоційного та естетичного розвитку дітей, тому використання її під час корекційних занять є не лише цікавим, а й дуже корисним.

Поділитися:
Перейти до вмісту