Батьківська партаПоради фахівців

Якщо Ваша дитина не розмовляє!

Ви стали молодими батьками. У вас, довгоочікуваний малюк. Перша усмішка, перше аґукання, перші лепетні слова – радість для батьків. Але проходить певний час і раптом батьки починають помічати щось не так. Однолітки дитини почали говорити словами і фразами, а ваш малюк як і раніше лепече щось незрозуміле. Вірніше, ви його можете зрозуміти, але насилу. Що робити? Звичайно, не слухати порад доброзичливців  почекати, поки саме собою налагодиться. Ні! Потрібно порадитися з фахівцем. Дуже важливо виявити порушення мовного розвитку дитини і подолати його якомога раніше.

Найсприятливіший період для розвитку мови – від 1 року до 5 років. Чим раніше нормалізована мова дитини, тим більше сприятливим буде прогноз його подальшого розвитку. Затримка темпів мовного розвитку функціонального характеру, як правило, обумовлена неправильним вихованням або частими захворюваннями дитини. Усунення причини, що викликає відхилення в розвитку дитини, зміну умов його виховання визначають успішність подальшого розвитку дитини в дошкільному і шкільному віці. Якщо вчасно не звернути уваги на мовні проблеми, вони можуть прийняти незворотній характер і спотворити подальше становлення мови і особистості дитини. Таким чином, успішність розвитку дитини залежить від активної позиції батьків.

ЩО НЕОБХІДНО РОБИТИ?
 обстежити слух!

 пройти повне неврологічне обстеження,

 проконсультуватися з вчителем-дефектологом, вчителем-логопедом та практичним психологом.

Не слід думати що дитина лінується або «не хоче» говорити. Діти в такому віці не знають втоми. Необхідно вчасно виявити проблему, і якомога раніше починати заняття з вчителем-логопедом. Найефективнішим періодом для корекції мови вважається вік від 2.5 до 5 років. Якщо цей період упустити, то потім буде складніше і у дитини можуть з´явитися проблеми з успішністю в школі.

Розвитку дрібної моторики рук фахівці надають особливу увагу. На кінчиках пальців розташовані активні точки, пов´язані з мовними центрами мозку. Тут допоможуть заняття з конструктором, мозаїкою, ліплення з глини і пластиліну. Але головне – це ваше спілкування з малюком, ваш особистий приклад. З дитиною потрібно більше:
– розмовляти;
– співати;
– розповідати вірші, потішки, чистомовки;
– читати книжки;
– грати ( малювати, конструювати, складати вежі з конструктора, ліпити з пластиліну, глини, кін естетичний пісок, сухий басейн з маленькими фігурками тощо);
– імітувати різні звуки. При цьому всі свої дії і дії дитини потрібно озвучувати.

Також Вам необхідно:
– стежити за тим, щоб дитина дивилася на вас, коли ви говорите, щодня вводити нові слова, часто повторювати їх, щоб вона швидше їх запам´ятала.
– розповідати малюку для чого призначені ті або інші речі, що з ними можна робити, а чого робити не можна.

У жодному випадку не примушуйте дитину повторювати за вами якщо він цього не хоче, інакше з часом всі завдання, які ви будете перед ним ставити, вимагаючи від нього словесних дій, будуть ним ігноруватися або відкидатися.

ЯКЩО ВИ ХОЧЕТЕ ДОПОМОГТИ СВОЇЙ ДИТИНІ – ЗАБУДЬТЕ СЛОВА «СКАЖИ» ТА «ПОВТОРИ» ХОЧА Б НА ПЕРШИЙ ЧАС!

З повагою, 

вчитель-дефектолог КУ “НІРЦ”

Наталія Арсеній

Поділитися:
Перейти до вмісту