Графічний диктант – розвага чи важке завдання?
Малювання по клітинках – дуже захоплююче і корисне заняття для дітей, особливо дошкільного віку.
Графічні диктанти допомагають батькам і педагогам підготувати дитину до школи та уникнути таких труднощів у навчанні, як несформованість орфографічної пильності, непосидючість і неуважність. Адже вони допомагають чути, аналізувати, запам’ятовувати, розвивати уяву, просторово орієнтуватися в зошиті, володіти олівцем, рахувати, вчасно зупинятися! А ще, розширюють кругозір, збільшують словниковий запас, знайомлять з різними способами зображення предметів. А, здавалось, просто водити олівцем
Малюнки виконуються в зошиті в клітинку простим олівцем. Для того, щоб у дитини була можливість виправити помилку, знадобиться гумка, з допомогою якої прибираються невірно проведені лінії.
Тривалість одного заняття з графічним диктантом не повинна перевищувати 10 – 15 хвилин для дітей 5 років, 15 – 20 хвилин для дітей 5 – 6 років та 20 – 25 хвилин для дітей 6 – 7 років. Але, якщо дитина захопилася, не варто зупиняти її та переривати заняття.
Виконуючи графічні диктанти, у дитини розвиваються графомоторні навички, такі необхідні для підготовки до школи, дитина вчиться орієнтуватися в просторі і на аркуші, закріплює поняття «право-ліво», «верх-низ», закріплює рахунок в межах 10. Вчиться зосереджуватися на тому, що говорить педагог, розуміти та виконувати запропоновані інструкції.
Позитивні результати від роботи з графічними диктантами можна побачити, якщо регулярно пропонувати їх дітям хоча б кілька разів на тиждень.
Адже, саме вони надають вагому допомогу у підготовці дитини до навчання в школі.
Ця робота цікава та захоплююча. Спробуйте самі! Графічний диктант «Слоненя»:
Відступи 3 клітинки зліва, 10 клітинок зверху, постав крапочку і починай: 1 клітинка вправо, 7 клітинок вверх, 4 клітинки вправо, 1 клітинка вниз, 5 клітинок вправо, 8 клітинок вниз, 3 клітинки вліво, 3 клітинки вверх, 1 клітинка вліво, 3 клітинки вниз, 3 клітинки вліво, 4 клітинки вверх, 1 клітинка вліво. Око та хвостик домалюйте самі.
Під час занять дуже важливий настрій дитини і доброзичливе ставлення дорослого.
Пам’ятайте, що заняття для дитини – не іспит, а цікава та розвиваюча гра!
Отже, робота по розвитку графомоторних навичок у дітей дошкільного віку складна і потребує систематичної, послідовної роботи в цьому напрямку. Проведення цілеспрямованої підготовчої роботи на дошкільному етапі дозволить уникнути багато труднощів при навчанні дітей письма в початковій школі.
Фахівець ІРЦ,
Ольга ГАВРИЛЯН